Nem nagyon kell bemutatni ezt a hirdetési rendszert a hazai hirdetőknek, de világ szinten se igényel nagyívű bemutatkozást: a Google hirdetési rendszere a teljesítmény alapú marketingben lényegében megkerülhetetlen.
A JabJab Online Marketing Magyarországon az elsők között kínált AdWords kampány kezelést cégek számára 2005-től, a cég alapítója, Bobály Mihály a második minősített magánszemély volt az országban akkoriban. A JabJab az elsők között szerezte meg a Google céges jelvényét, amely nem csak a szaktudást ismeri el, de a megfelelő tapasztalatot is. Ennek a minősítésnek azóta több új változata is lett, amelyből jelenleg használt „Google Premier Partner” jelvényt is megjelenése óta „birtokoljuk”.
A magyar Google kiemelt ügynökségeként támogatást kapunk a Google részéről minden ügyfelünknek, továbbá számos új funkciót (bétát) próbálhatunk ki mielőtt azok elérhetővé válnak mindenki számára.
Google AdWords – Kereső hirdetések
Az AdWords hirdetések leginkább ismert és leginkább (ki)használt lehetősége, amikor a Google Kereső találati listáján jelenünk meg számunkra fontos és releváns keresések mentén.
Megjelenhetünk a találati lista feletti kiemelt helyek valamelyikén, valamint a találati lista alján is. Hogy pontosan hol jelenünk meg, az számos fontos tényezőtől függ:
- Mennyit licitálunk: a kattintásokra adott licit ajánlatunk jelentősen befolyásolja a megjelenések pozícióját. Itt azonban nem mindig érdemes túl magas helyeket elérni, néha alacsonyabb helyek hoznak olcsóbb konverziókat
- Mennyire vagyunk relevánsak: a top pozíciós megjelenéshez az is fontos és szükséges, hogy a hirdetésünk minél inkább kapcsolódjon ahhoz a kereséshez, amit a felhasználó beírt
Ez és még számos fontos és hasznos célzás segíthet minket a megfelelő célok elérésében.
Nagyon izgalmas lehetőség, hogy ma már a kereső hirdetéseknél is felhasználhatjuk azt a tényt, hogy valaki járt az oldalunkon előzőleg, így akár kiemelten kezelhetjük azokat a Keresőben, akik már jártak az oldalunkon, de még nem konvertáltak.
Google AdWords – Display Hirdetések
A Google Display Hálózat (Google Display Network; GDN) nagyon nagy elérést adhat üzenetünknek, mégis: kevesen használják (jól). A GDN hirdetések előnye és hátránya is, hogy sokkal szofisztikáltabb célzásokat használhatunk. Előny, mert sokkal több beállítási lehetőségünk van, hátrány, mert ezek részletes ismerete nélkül nagyon gyorsan égethetünk el feleslegesen sok-sok pénzt.
- Kulcsszavas célzás: konkrét kulcsszavakkal célozhatunk releváns tartalmakat, de megjelenhetünk témától eltérő oldalakon is, ha a felhasználó előzőleg releváns tartalmat nézett meg
- Témakör kategória célzás: kulcsszavak megadása nélkül, a rendszer által kínált témakör kategória listákat célozva jelenhetünk meg releváns szövegkörnyezetben
- Érdeklődési kategória célzás: a felhasználók keresési, böngészési múltja, YouTube és Gmail tevékenységei és még számos nem ismert faktor segítségével épít a Google minden felhasználóról olyan profilt, amit hirdetőként célozhatunk. Ezzel elérhetünk adott téma iránt affinis felhasználókat, vagy olyanokat, akik adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban közel állnak a konverzióhoz
- Demográfiai célzás: hirdetéseink megjelenését szűkíthetjük adott korcsoportok felé vagy csak adott nemű felhasználók felé, sőt, aszerint is célozhatunk, hogy valaki szülő vagy nem szülő
- Remarketing: ma már szinte teljesen külön területté nőtte ki magát a remarketing, ami számos lehetőséget kínált AdWordsben és az AdWords rendszerén túl is
A fenti lehetőséget megfelelő kombinációját megtalálni nem is annyira egyszerű, sok kísérletezés és tesztelés után azonban kiváló elérésünk lehet potenciális felhasználók felé a Keresőn túl is.
Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma!